მახარებელმა უნდა ამხილოს ქვეყანა ურწმუნოებაში და მოუხმოს ქრისტესთან


საკვანძო მუხლები:

საქმენი მოციქულთა 2 : 37 ; საქმენი მოციქულთა 17 : 16 ; საქმენი მოციქულთა 20 : 21 ; საქმენი მოციქულთა 24 : 24 ; 1კორინთელთა 2 : 1 ; 1კორინთელთა 11 : 22 ; 2კორინთელთა 5 : 11 ; გალატელთა 1 : 10 ; გალატელთა 5 : 11 ; 1თესალონიკელთა 1 : 9 ; 1თესალონიკელთა 2 : 10 ; 2ტიმოთე 4 : 2 ;
4.21.4. მახარებელმა უნდა ამხილოს ქვეყანა ურწმუნოებაში და მოუხმოს ქრისტესთან

(ვქადაგებთ არა კაცთა საამებლად)

საქ.2,37-40,, 17,16-23,, 20,21-25,, 24,24.25,, 1კორ.2,1.2,, 11,22,, 2კორ.5,11 გალ.1,10,, 5,11,, 1თეს.1,9.10,, 2,4,, 2ტიმ.4,2-5

ბიბლიის მუხლები

საქმენი მოციქულთა 2
37. ამის გაგონებისას გულის სიღრმემდე შეიძრნენ და პეტრესა და დანარჩენ მოციქულებს უთხრეს: რა ვქნათ, კაცნო, ძმანო?
38. ხოლო პეტრემ უთხრა მათ: მოინანიეთ და ყოველმა თქვენგანმა ნათელ იღოს იესო ქრისტეს სახელით ცოდვათა მისატევებლად, და მიიღებთ სული წმიდის ნიჭს.
39. ვინაიდან თქვენია აღთქმა, თქვენი შვილებისა და ყველა შორეულისა, ვისაც კი უხმობს უფალი ღმერთი ჩვენი.
40. მრავალი სხვა სიტყვითაც მოწმობდა, შეაგონებდა მათ და ამბობდა: იხსენით თავი ამ უკეთური მოდგმისგან.

საქმენი მოციქულთა 17
16. ვიდრე პავლე ათენში ელოდა მათ, აღშფოთდა მისი სული, როცა იხილა, რომ მთელი ქალაქი კერპებით იყო სავსე.
17. ამაზე ელაპარაკებოდა სინაგოგებში იუდეველებს და მორწმუნეებს, გარეთ კი - იმათ, ვისაც ყოველდღე ხვდებოდა მოედანზე.
18. ზოგიერთი ეპიკურელი და სტოელი ფილოსოფოსი შეეკამათა; ერთნი ამბობდნენ: ნეტა რისი თქმა სურს ამ ყბედსო, მეორენი კი გაიძახოდნენ: ეტყობა, უცხო ღვთაებების მქადაგებელიაო, რაკიღა იესოსა და აღდგომას ახარებდა მათ.
19. ხელი ჩასჭიდეს, არეოპაგში მიიყვანეს და უთხრეს: იქნება გაგვაგებინო, რა არის ეგ ახალი მოძღვრება, შენ რომ ქადაგებ?
20. ვინაიდან რაღაც უცნაური რამ ჩაგვესმის ყურში: გაგვაგებინე, რას ნიშნავს ეს?
21. ხოლო ათენელებსა და იქ მცხოვრებ უცხოელებს ისე არაფერი ეხალისებოდათ, როგორც რაიმე სიახლეზე ლაპარაკი ან მისი მოსმენა.
22. დადგა პავლე შუა არეოპაგში და თქვა: ათენელებო, ყველაფერი, რასაც ვხედავ, იმას მოწმობს, რომ ძალზე მორწმუნენი უნდა იყოთ.
23. ვინაიდან, როცა ქალაქი დავიარე და დავათვალიერე თქვენი ტაძრები, ვნახე ერთი სამსხვერპლოც, რომელსაც აწერია: „უცნობ ღმერთს“! მეც სწორედ იმას გახარებთ, ვისაც შეუცნობლად ეთაყვანებით.

საქმენი მოციქულთა 20
21. იუდეველებსა და ელინებს ვაუწყებდი ღვთის წინაშე სინანულს და ჩვენი უფლის იესო ქრისტეს რწმენას.
22. და, აჰა, აწ სულის მიერ შეკრული მივდივარ იერუსალიმს და არც კი ვიცი, იქ რა შემემთხვევა.
23. მხოლოდ სული წმიდა ყველა ქალაქში მიმოწმებს და მეუბნება, რომ ბორკილები და ტანჯვა-ვაება მელის.
24. მაგრამ სიცოცხლე არად მიღირს, ოღონდაც კი დავასრულო ჩემი სარბიელი და მსახურება, რაც მომენდო უფალ იესოს მიერ, რათა ვმოწმობდე ღვთის მადლის სახარებას.
25. და, აჰა, აწ ვიცი, რომ ვეღარ იხილავს ჩემს სახეს ვერცერთი თქვენთაგანი, რომელთა შორისაც დავდიოდი და ვქადაგებდი ღვთის სასუფეველს.

საქმენი მოციქულთა 24
24. რამდენიმე დღის შემდეგ ფელიქსი თავის იუდეველ ცოლთან - დრუზილასთან ერთად მივიდა და პავლე მოაყვანინა, რათა იესო ქრისტეს სარწმუნოების ამბავი გამოეკითხა.
25. მაგრამ რაკი პავლე სამართლიანობაზე, თავდაჭერილობასა და განკითხვაზე ლაპარაკობდა, ფელიქსი შეშინდა და უთხრა: ახლა წადი და როცა მოვიცლი, მაშინ გიხმობო.

1კორინთელთა 2
1. ასე რომ, როცა თქვენთან მოვედი, ძმანო, მოვედი, რათა ღვთის მოწმობა მეუწყებინა თქვენთვის, მაგრამ არა ამაღლებული სიტყვით ან სიბრძნით;
2. რადგანაც გადავწყვიტე არაფერი მცოდნოდა თქვენს შორის, გარდა იესო ქრისტესი და ისიც ჯვარცმულისა.

1კორინთელთა 11
22. ნუთუ სახლები არა გაქვთ, რომ შინ სვათ და ჭამოთ? თუ უგულებელყოფთ ღვთის ეკლესიას და არცხვენთ უპოვართ? რა გითხრათ ამისთვის? გაქოთ? ვერა, ვერ გაქებთ.

2კორინთელთა 5
11. და რაკი უფლის შიში ვიცით, ხალხს ვარწმუნებთ, ხოლო ღმერთისთვის ცხადნი ვართ. და, იმედი მაქვს, ცხადნი ვართ თქვენი სინიდისისთვისაც.

გალატელთა 1
10. ხოლო ამჟამად ხალხს ვარწმუნებ თუ ღმერთს? ან იქნებ ვცდილობ ხალხს ვაამო? ეს რომ კვლავაც ჩემი მიზანი იყოს, აღარ ვიქნებოდი მონა ქრისტესი.

გალატელთა 5
11. რისთვისღა მდევნიან, ძმანო, თუკი კვლავ ვქადაგებ წინადაცვეთას? მაშინ ხომ შეწყდებოდა ცთუნება ჯვრისა.

1თესალონიკელთა 1
9. რადგანაც თვითონვე გითხრობენ ჩვენზე, როგორი შემოსვლა გვქონდა თქვენთან, როგორ მოიქეცით ღვთის მიმართ კერპთაგან, რათა ემსახუროთ ცოცხალსა და ჭეშმარიტ ღმერთს,
10. და ელოდოთ ზეციდან მის ძეს, რომელიც აღადგინა მკვდრეთით, - იესოს, მომავალი რისხვისაგან ჩვენს მხსნელს.

1თესალონიკელთა 2
4. არამედ, როგორც გამოვუცდივართ ღმერთს, რათა მოგვნდობოდა სახარება, ისევე ვქადაგებთ, კაცთა საამებლად კი არა, არამედ ღვთისა, რომელიც გამოსცდის ჩვენს გულებს.

2ტიმოთე 4
2. იქადაგე სიტყვა, თავს ადექ დროულად თუ უდროოდ, ამხილე, შერისხე, შეაგონე მთელი დიდსულოვნებით და სწავლებით,
3. რადგანაც მოვა დრო, როცა აღარ გაიზიარებენ მასულდგმულებელ მოძღვრებას, არამედ თავიანთი ჟინით შეკრებენ მოძღვრებს, რათა მათი სიტყვები საამოდ ელამუნოს მათ სმენას,
4. ყურს აღარ ათხოვებენ ჭეშმარიტებას და ზღაპრებს მიუბრუნდებიან.
5. მაგრამ შენ ყოველ წამს ფხიზლად იყავი, დაითმინე ბოროტება, აკეთე მახარებლის საქმე და კეთილად აღასრულე შენი მსახურება.


__თემაზე წერდნენ__
***
საგანგაშო ზარს ენა თამამი უნდა ჰქონდეს.
__ სტანისლავ ეჟი ლეცი __

***
როდესაც ვეუბნები მათ, რომ არ იციან ლოცვა იმიტომ, რომ ღვთის შვილები არ არიან, მპასუხობენ, ჩვენ ხომ “ეკლესიურნი” ვართ ქრიტიანები. ჩვენ შობადღეს დავდივართ ეკლესიაშიო. მათზე ერთერთმა მქადაგებელმა თქვა: “ისინი მონათლული კურდღლები არიან”. როდესაც მას ჰკითხეს, რას უნდა ნიშნავდეს ეს, მან უპასუხა: “რომ დავიჭიროთ კურდღელი და შევთავაზოთ ნათლობა, ის მაინც ისევ გაიქცევა მინდორში. ასევე ისინი: ნათლობის შემდეგ ისევ ქვეყნიერებისკენ გარბიან”
__ ვილჰელმ ბუში __

***
- როგორ დაახასიათებთ დღევანდელ ვითარებას საქართველოში? – ჟურნ. კობა ბრეგაძე.
- შეგახსენებთ ქრისტეს სიტყვებს: “კეისარს-კეისრისა, ხოლო ღმერთს-ღვთისა.” ქართველების მთელი უბედურება ის არის, რომ ამ ფასეულობასაც, რაც ღვთის მარადიული კუთვნილებაა, კეისარს სწირავენ და ემონებიან მას მატერიალურადაც . . . როდესაც იოანე ნათლისმცემელმა ამხილა ჰეროდე ცოდვაში, მას არც მისი ტახტი აინტერესებდა და არც მის პოლიტიკურ მმართველობაზე ჰქონდა რაიმე პრეტენზია, უბრალოდ, იგი იყო ნათელი და ნათელი მოჰფინა სიბნელეს, და რაოდენ საოცარიც არ უნდა იყოს, საქართველოს მართლმადიდებლობის მრავალი წარმომადგენელი, რომლებიც ეთაყვანებიან ამ წმინდანებს და აღნიშნავენ მის დღესასწაულებს, უბედურების ქარცეცხლში თვალებს ხუჭავენ და აცხადებენ, რომ პოლიტიკაში არ ერევიან და ავიწყდებათ, რომ არც იოანე ნათლისმცემელი იყო პოლიტიკოსი, თავი კი გასწირა. მათი მსგავსნი მთელ თავის ცხოვრებაში დახუჭობანას თამაშობენ და ერთდროულად უღიმიან როგორც ცხვრებს, ასევე მგლებს . . . და ასეთი ფარისევლური მოქმედების შედეგად საქართველოში მყოფმა გველებმა და ღორებმა ადამიანურ ენაზე დაიწყეს მეტყველება და საკუთარი თავი გვირგვინით შეიმკეს, ამიტომაც მათ ძალაუფლებას დაუმორჩილეს ისეთი ძვირფასი სიტყვები, როგორიც არის იმედი, რწმენა და სიყვარული. ყოველივე ამის შემდეგ გაუფასურდა და დასამარდა ქართულ ბუნებაში ყველაზე ძვირფასი სულიერი ფასეულობები, რის შედეგადაც უბედურებათა ტალღებმა იზეიმეს გამარჯვება მთელ საქართველოში. ასე რომ, მარტო ანაფორის ჩაცმა და წვერის მოშვება არც ქრისტიანობაა და არც ჭეშმარიტება. უნდა აღინიშნოს ისიც რომ ძირითადად ქართული ეკლესიის პოზიცია ძალიან ერწყმის ჩვენი ხელისუფლების პოზიციას, რაც ასე შეიძლება დავაკონკრეტოთ: თქვენ უნდა იწვალოთ, იტანჯოთ, თუ საჭირო იქნება, სიცოცხლე გაწიროთ ჩვენი გულისთვის, რათა, ჩვენ, როგორც რჩეულებმა, გავიხანგრძლივოთ ჩვენი წუთიერი ყოფა, ხოლო თქვენ სამარეში შეგიძლიათ ჩაიყოლოთ ნუგეში, რომ საქართველო გაბრწყინდება . . . მე გაცნობებთ – გაბრწყინდება, ოღონდ თქვენს გარეშე!
ჩვენს ქვეყანაში ადამიანს ძაღლის ფასადაც არ აგდებენ და იცით, რატომ? – თვითონ არიან გაძაღლებულნი! გაუგიათ რა, რომ გველი ბრძენი არსებაა, სულ ხოხავენ, ხოლო იმ სიბნელეში, სადაც არ გასდით სისინი – იღრინებიან; ამიტომაც გველურია მათი სიბრძნე და ძაღლურია მათი არაადამიანური ძალაუფლება. საუბედუროდ, საქართველოში დღეს ისევ სისხლიანი ღრუბელი ჩამოწვა და ყოველი ჩამოვარდნილი წვეთი ახალ სადაოს წარმოშობს მგლოვიართათვის, ხოლო ის სახელმოხვეჭილი გაიძვერა, რომელიც სისხლიან წვეთებს ბუნების გარდაუვალ მოვლენად მიიჩნევს და ხელდაკრეფილი ელოდება; როდის ამოვარდება ქარი, რათა გამოდარება საკუთარ თავს მიაწეროს – გველია! . .
__ ე. შევარდნაძის პრეზიდენტობის ეპოქის შესახებ ფილოსოფოსი ზურა შიოლაშვილი __