ბიბლია ცხოვრების წიგნია


საკვანძო მუხლები:

მეორე რჯული 17 : 19 ; ფსალმუნები 118 : 50 ; იგავნი 6 : 23 ; მათე 22 : 29 ; იოანე 5 : 39 ; იოანე 6 : 63 ; 2ტიმოთე 3 : 16 ; ებრაელთა 4 : 12 ;
1.1.9. ბიბლია ცხოვრების წიგნია

რჯ.17,19 ფს.118,50 იგავ.6,23 მათ.22,29 ინ.5,[39].40; 6,63; 2ტიმ.3,16 ებრ.4,12

ბიბლიის მუხლები

მეორე რჯული 17
19. და თავისთან იქონიოს და იკითხოს იგი მთელი სიცოცხლე, რათა ისწავლოს შიში უფლისა, თავისი ღმერთისა, რომ დაიცვას ამ რჯულის ყოველი სიტყვა და შეასრულოს წესები.

ფსალმუნი 118
50. ეს არის ჩემი ნუგეში გაჭირვებაში, რადგან შენმა ნათქვამმა გამაცოცხლა.

იგავნი 6
23. რადგან მცნება სანთელია და მოძღვრება – სინათლე, ცხოვრების გზა კი – დამრიგებლური შეგონება.

მათე 22
29. მიუგო იესომ და უთხრა მათ: „ცდებით, ვინაიდან არც წერილები იცით და არც ღვთის ძალა.

იოანე 5
39. წერილთა სიღრმეს იკვლევთ, რადგან გგონიათ, რომ მათში გაქვთ საუკუნო სიცოცხლე. მაგრამ სწორედ ისინი მოწმობენ ჩემთვის.
40. თქვენ კი არ გსურთ მოხვიდეთ ჩემთან, რათა სიცოცხლე გქონდეთ.

იოანე 6
63. სული ცხოველმყოფელია, ხორცი კი ყოვლად ურგები; სიტყვები, მე რომ გითხარით, სული არის და სიცოცხლე.

2ტიმოთე 3
16. მთელი წერილი ღვთივსულიერია და სასარგებლოა სასწავლებლად, სამხილებლად, გამოსასწორებლად, დასარიგებლად სიმართლეში.

ებრაელთა 4
12. რადგანაც ღვთის სიტყვა ცოცხალია, ქმედითი და ყოველგვარ ორლესულ მახვილზე უფრო ბასრი, ასე რომ, თვით სამშვინველისა და სულის, სახსართა და ძვლის ტვინის გაყოფამდე აღწევს, და განიკითხავს გულის ზრახვებსა თუ აზრებს.


__თემაზე წერდნენ__
***
რუსმა მწერალმა და საზოგადო მოღვაწემ ი.ნეპლუევმა ბავშვობიდან მიიღო ჩვევად სახარების ყოველდღიური კითხვა. წიგნში “რას წარმოადგენს ჭეშმარიტება?” იგი წერს:
“საფუძვლიანად უნდა იცნობდეს ღვთის სიტყვას, ისევე როგორც თვით უნდა ქმნას ზეციური მამის ნება, ვალდებულია თითოეული მორწმუნე სთვლიდე, რომ ბიბლიის კითხვა სასულიეროთა საქმეა, ხოლო რიგით ქრისტიანს შეუძლია საერთოდ არ იცნობდეს მის შინაარსს, ისეთივე გულუბრყვილობაა, როგორც ვთქვათ, რომ კითხვის უნარი ან მეცნიერების შინაარსის ცოდნა იყოს მასწავლებლის საქმე, - მოსწავლეს კი შეეძლოს არაფერი არ იცოდეს და იმით იყოს კმაყოფილი, რომ მასწავლებელს სცნობს მასწავლებლად, მეცნიერებას – მეცნიერებად და უჩვენებდეს მასწავლებელსა და მოწაფეებს პატივისცემის ნიშნებს.
იქცევიან რა ამგვარად, რა თქმა უნდა, გულუბრყვილოდ, თანაც ადამიანები ძლიერ დარწმუნებულნი არიან თავის თავში და თავიანთ გონებრივ შესაძლებლობებში, წარმოუდგენიათ თავი მორწმუნე ქრისტიანებად, სწორედ ასე ექცევიან ღვთის სიტყვას”.
__ იაკობ ლევენი __

***
ცნობილი პოეტი ვ.ჟუკოვსკი თვლიდა ახალი აღთქმის კითხვასა და შესწავლას “ცხოვრების მთავარ საგნად”.
თავისი აზრები სახარების მნიშვნელობის შესახებ ადამიანის სულიერი ცხოვრებისთვის მან გადმოსცა მოთხრობაში “კაპიტანი ბოპი”, სადაც იუნგა ბიჭუნას მიჰყავს მკაცრი და უცხვირპირო კაპიტანი ქრისტესთან, რომელსაც უკითხავს სახარებას და ლოცულობს მისთვის.
ჟუკოვსკიმ ღვთის სიტყვისადმი თავის სიყვარულს ძეგლი დაუდგა იმითაც, რომ ძველი სლავურიდან თარგმნა ახალი აღთქმა ბავშვებისთვის, ახალ რუსულ ენაზე.
__ იაკობ ლევენი __

***
სახარების კითხვის ზეგავლენით ჩამოყალიბდა და განმტკიცდა თ.დოსტოევსკის მსოფლმხედველობა. სახარებისეულ იდეალებში ჰპოვა მან ბედნიერება და სიმშვიდე . . . თავისი მღელვარე და გატანჯული სულისთვის. მასშივე ხედავდა იგი, უმაღლეს სულიერ ბედნიერებას მთელი რუსი ხალხისთვის: ძმებ კარამაზოვებში იგი ამბობს:
“უფალო: რა წიგნია ეს წმ. წერილი, რამხელა სასწაულია და რამხელა ძალაა მოცემული მასში ადამიანისადმი! . . და რამდენი საიდუმლოა ნებადართული და გაცხადებული! დაიღუპება ხალხი ღვთის სიტყვის გარეშე. რადგან სწყურია სულს სიტყვა და ყოველი მისი მშვენიერების მიღება.”
__ იაკობ ლევენი __