ქრისტეს გამოსახულებანი და ხატები


საკვანძო მუხლები:

გამოსვლა 33 : 20 ; ფსალმუნები 26 : 8 ; ფსალმუნები 142 : 7 ; იოანე 1 : 14 ; იოანე 4 : 24 ; საქმენი მოციქულთა 1 : 3 ; 1პეტრე 1 : 8 ; 2პეტრე 1 : 16 ; 1იოანე 1 : 1 ; 1იოანე 3 : 2 ; რომაელთა 1 : 19 ; 2კორინთელთა 4 : 4 ; 2კორინთელთა 5 : 16 ; კოლასელთა 1 : 15 ; 1ტიმოთე 6 : 16 ; ებრაელთა 1 : 3 ; ებრაელთა 11 : 27 ; გამოცხადება 1 : 9 ; სიბრძნე სოლომონისა 7 : 1 ;
2.3.42. ქრისტეს გამოსახულებანი და ხატები

- ღვთის სახის ხილვა შეუძლებელია, რადგან მხილველი ცოცხალი ვერ გადარჩება გამ.33,20 მაშინ ვის სახეს გამოსახავენ ხატთმწერები!

- ღმერთი არავის უხილავს, არის მიუწვდომელ ნათელში 1ტიმ.6,16 ამ სიტყვების წაკითხვის შემდეგ, განა შესაძლებელია ვინმემ თქვას ასეთი არალოგიკური შეუსაბამობა: „უხილავი ღმერთის წმიდა გამოსახულება"?

- ღმერთი სულია და მას უნდა ვცემდეთ თაყვანს სულით და ჭეშმარიტებით ინ.4,24

- ანუ ღვთის სახის ხილვა შეიძლება მხოლოდ სულიერად ფს.26,8.9; 142,7 ებრ.11,27

- ტახტზე მჯდომის სახისგან ილტვიან მიწა და ცა გმცხ.20,11 ამიტომ უნდა ვეკრძალებოდეთ, არათუ ვაძლევდეთ განსაზღვრულ ფორმას და დაუსაზღვრელს დასაზღვრულად გამოვსახავდეთ

- ქრისტე არის ბრწყინვალება (გადმოღვრა) ღვთის დიდებისა სიბრ.7,25 ინ.1,14; 1პეტ.1,21; 2პეტ.1,16; 2კორ.4,4.6.7 ებრ.1,[3]

- ქრისტე არის ღვთის ხატი სიბრ.7,26; 2კორ.4,4 კოლ.1,15

- მაგრამ სიტყვა „ხატში“ (აღნაბეჭდი, ანარეკლი, სახება) არ არის ისეთი გაგება, რომ ის უნდა გამოისახოს (დაიწეროს, დაიხატოს), არამედ გავიგოთ ისე, როგორც მოციქულები ამბობდნენ:
- ვიხილეთ და ვეხებოდითო მას 1ინ.1,1-3

- აღდგომის შემდეგ 40 დღე გვეჩვენებოდაო საქ.1,3

- ვერ ვხედავთ და გვიყვარსო 1პეტ.1,8

- ვიხილავთ როგორიც არისო 1ინ.3,2

- კუნძულ პატმოსზე ქრისტე გაეცხადა მოციქულ იოანეს გმცხ.1,9-17 მისი სახის აღწერილობა არის ერთადერთი მთელ წმიდა წერილში და არის ის ხატი, რომელიც უმალ კრძალულებას იწვევს, რომელსაც უნდა ვცემდეთ თაყვანს სულით და ჭეშმარიტებით და რომლის გამოსასახავად ყალამს ვერ შემართავ

- მოციქული პავლეც გამორიცხავს ყოველგვარ ხორციელ აღტყინებას მხატვრობისას, რადგანაც თუ ქრისტესნი ვართ, ახალი ქმნილებანი ვართ ქრისტესთან ერთად და „თუ ხორციელად ვიცნობდით ქრისტეს, აწ უკვე აღარ ვიცნობთ“ 2კორ.5,16

- ყოველივე ზემოთ თქმულის მიუხედავად გამოსახავენ როგორც წმ წერილში ეზ.14,3.4 რომ.1,19-23 ასევე პოსტბიბლიურ ცხოვრებაში


2.3.42. Христос в рисунках, в иконах, в образах
- Увидеть лицо Бога невозможно, ибо умрет видевший Его. - Исх.33,20.
А изображавшие чье пишут лицо?
-Бога никто не видел и не приблизится - 1Тим. 6,16. После этих слов кто может сказать такое нелогичное несовпадение: "Святое изображение невидимого Бога"?
-Бог Дух и должны поклонятся духом и истиною Ин. 4,24
- то есть, увидеть лицо Бога можно только духовно Пс. 26,8.9; 142,7; Евр. 11,27
- От лица сидящего на престоле бежит небо и земля - Отк. 20,11 потому должны иметь благоговение, нежели давать определенную форму и непредельного изображать в пределах.
- Христос - сияние Божьей славы Прем.7,25 Ин.1,14; 1Пет.1,21; 2Пет.1,16; 2Клр.4,4.6.7 Евр.1,[3]
- Христос - образ Бога Прем.7,26; 2Кор. 4,4 Кол.1,15
- Но в слове образ нет такого понимания, что Он должен быть изображен. Апостолы говорили: Его видели глазами и осязали руками 1Ин. 1,1-3
- После воскресенья 40 дней являлся с ними Деян. 1,3
- Невидев любили 1Пет. 1,8
- Увидим Его, как Он есть 1Ин. 3,2
- На острове Патмос Христос открылся апостолу Иоанну Отк. 1,9-17. В св. писание это единственное описание Его лица и является образом, которому должны относиться благоговейно и поклоняться в духе и истине, и над которым никто не силен поднять кисть для изображения.
- Видя духовный образ Христа и апостол Павел не допускает никакого изображения, ибо если мы христовы, являемся новыми творениями со Христом и "если же и знали Христа по плоти, то ныне уже не знаем". 2Кор. 5, 16.
- Несмотря всего вышесказанному, мы видим, что изобразили и при святом писании и в постбиблейской жизни Иез. 14, 3. 4 Рим. 1, 19-23